Igényes utcabútorok | Utasvárók | Kerékpártárolók
  • (62) 245-368
  • (30) 372-7859

Adatkezelési tájékoztató

Adatkezelési tájékoztató


Korábbi adatkezelési tájékoztatók:
2023.08.31. Alma – Rend Kft. adatkezelési tájékoztató
2024.03.25. Alma – Rend Kft. adatkezelési tájékoztató

Hatályba lépés ideje: 2025.05.25.
Érvényes: visszavonásig vagy a következő módosításig

Adatkezelési tájékoztató

Az Alma-Rend Korlátolt Felelősségű Társaság tevékenységéhez és a https://alma-rend.hu weboldalhoz kapcsolódó adatkezelésről

Bevezetés

Ez a Tájékoztató az EU 2016/679 általános adatvédelmi rendelete (angol rövidítéssel GDPR/General Data Protection Regulation) szabályainak megfelelően biztosítja annak megismerését, hogy Alma-Rend Kft. (a továbbiakban Adatkezelő) az alábbiakban részletezett feladatainak ellátása során a természetes személyek adataival milyen tevékenységet végez. Arról, hogy e tevékenysége közben milyen szabályok szerint jár el és betekintést ad az általa felhasznált adatok védelmére vonatkozó intézkedéseiről. Nem utolsó sorban információt nyújt mindazon jogokról, melyek érdekeik védelmében megilletik az érintetteket. Adatkezelő a GDPR 13. cikke szerinti kötelező tájékoztatást az alábbiak szerint biztosítja az érintettekés az érdeklődők számára.

1.       Adatkezelő adatai

 

Adatkezelő megnevezése: Alma-Rend kft.
Székhelye: 6800 Hódmezővásárhely, Makói út 6491/49 hrsz. (Ipari Park)
Adószáma:

Cégjegyzék:

Bejegyző bíróság:

11085173-2-06

06-09-002283

Szegedi Törvényszék Cégbírósága

E-mail: alma-rend@alma-rend.hu
Telefon:

 

Weboldal:

Tárhelyszolgáltató:

Tárhelyszolgáltató elérhetősége:

Tárhelyszolgáltató adatkezelése:

+3630 372 7859

 

https://alma-rend.hu/

CYBERIA Internet Stúdió Kft.

https://cyberia.hu/kapcsolat/ ; tel.: +36(30) 388 8922

https://cyberia.hu/adatkezelesi-tajekoztato/

  1. A személyes adatok kezelésének elvei

Adatkezelő az alábbi elvek betartásával tevékenykedik:

  • A célhoz kötöttség elve: megmutatja, hogy Adatkezelő milyen cél érdekében tárolja, használja fel tevékenysége során természetes személyek adatait.
  • Az adattakarékosság elve: tehát a kezelt adatok köre adott célnak megfelelő és csak az ahhoz szükséges mértékű.
  • A pontosság elve: e szerint az Érintettek és a jogszabályi megfelelés érdekében is pontatlan személyes adatokat Adatkezelő haladéktalanul helyesbíti vagy törli.

Adatkezelő a személyes adatokat az érintettektől közvetlenül kapja. Magára nézve kötelezőnek fogadja el a tevékenységével összefüggően kezelt személyes adatok védelméhez kapcsolódó azon feladatok ellátását, melyek révén – adott esetben – segíti bizonyítani a Hatóságok, üzleti partnerek és az érintett ügyfelek számára is, hogy e tekintetben a Rendeletet és az Info. tv., valamint más, vonatkozó szabályozást is betartva járt el (elszámoltathatóság elve).

  1. Az adatkezelési tevékenységünket meghatározó főbb jogszabályok:
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet – General Data Protection Regulation – GDPR, a továbbiakban: Rendelet)
  • Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Info. tv.)
  • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
  • évi I. törvény a munka törvénykönyvéről
  • évi CL. törvény az adózás rendjéről
  • évi C. törvény a számvitelről

4.       Fogalmak

GDPR: AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Személyes adat:              az érintettre vonatkozó bármely információ, például valamely azonosító, név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó adat.

Különleges adatok:         a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.

Adatkezelés:     az alkalmazott eljárástól függetlenül a személyes adatokon vagy adatállományokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tagolása, tárolása, megváltoztatása, átalakítása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, az adatokba való betekintés, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat) rögzítése.

Adatkezelő:        az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt a személyes adatok kezelésének célját és eszközeit meghatározza, az adatkezelésre vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajttatja.

Adatfeldolgozó:                az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.

Érintett:               bármely meghatározott személyes adat alapján azonosított vagy –közvetlenül vagy közvetve, egy vagy több tényező alapján – azonosítható természetes személy. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy egy, vagy több tényező alapján azonosítható.

Adattovábbítás:               a személyes adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele. Az EGT-tagállamokba, illetve az Európai Unió szervei felé irányuló adattovábbítást úgy kell tekinteni, mintha Magyarország területén belüli adattovábbításra kerülne sor.

Adattörlés/törlés:            az adatok felismerhetetlenné tétele tartalomtörléssel vagy ezzel egyenértékű eredményt lehetővé tevő módon.

Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

EGT-tagállam:   az Európai Unió tagállama és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más állam, továbbá az az állam, amelynek állampolgára az Európai Unió és tagállamai, valamint az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban nem részes állam között létrejött nemzetközi szerződés alapján az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgárával azonos jogállást élvez.

Harmadik ország:            minden olyan állam, amely nem EGT-tagállam.

NAIH:    Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, Magyarország vonatkozásában a GDPR szerinti felügyeleti hatóság.

 

  1. Az adatkezelés rendje

A tevékenységünk során – az általunk bármilyen módon és mértékben – megismert üzleti partneri, munkatársi és ügyfél személyes adatokat ezen Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően, titoktartási kötelezettséget vállalva, a GDPR előírásai, valamint a vonatkozó magyar jogszabályok szerint kezeljük.

A tevékenységünkhöz és a kapcsolódó feladatok ellátása keretében kapott adatokat jogszerűen tárolhatjuk, a jogszabályok keretein belül azokat rendszerezhetjük, a szükséges mértékig felhasználhatjuk.

Az adatkezelést azonnal megszüntetjük, amennyiben annak célja teljesült vagy megszűnt, ill. mérlegeljük, ha azt az érintett kéri.

6.       A tevékenységünkhöz kapcsolódó adatkezelés részletezése, célonként

6.1   Kapcsolatfelvétel, hírlevél küldés („Üzenjen Itt!” és a „Kérjen tőlünk árajánlatot egyszerűen és gyorsan” űrlapok használata is)

Érintettek: Kapcsolatfelvételi szándékkal hozzánk forduló természetes személy / jogi személy képviselője

Adatkezelés célja: Kapcsolatfelvétel, kapcsolattartás, tájékoztatás

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
név (és cégnév) GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont,

az érintett hozzájárulása

Hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 5 évig
e-mail cím
telefonszám

 

Az adatkezelés folyamata:

Ha e-mail, weboldali kapcsolatfelvételi űrlap vagy telefonhívás útján megadja számunkra az elérhetőségeit, ezeket kapcsolattartásra, információ adására (pl. hírlevél formájában) fogjuk használni.

Amennyiben a weboldal űrlapjának elküldésével lép kapcsolatba velünk, kérjük, hogy az „üzenet” szöveges részbe személyes adatokat ne írjon be! Az így – kéretlenül – kapott adatok kezelésére nincs jogosultságunk, ezért ezeket azonnal, véglegesen töröljük.

A fenti adatok megadása nem kötelező, ezek hiányában azonban nem tudunk kapcsolatot tartani Önnel. A hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulás alapján megvalósult adatkezelések jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött levelével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.

 

  • Szerződéskötés partnerekkel, ügyfelekkel, beszállítókkal

Érintettek: Az Adatkezelővel szerződést kötő természetes személy/jogi személy képviselője

Adatkezelés célja: Szerződés teljesítése és kapcsolattartás

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
Egyéni vállalkozó esetén: név GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont, szerződés teljesítése A szerződéses kapcsolat lejártát vagy megszűnését követő 5 évig
vállalkozói nyilvántartási szám
székhely
adószám
cég esetén: kapcsolattartó, aláíró neve
aláírás
e-mail cím GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont, szerződéses kapcsolattartás érdekében szükséges A szerződéses kapcsolat időtartama alatt.
telefonszám

 

Az adatkezelés folyamata:

Bármely szerződés megkötéséhez, teljesítéséhez és az azzal összefüggő kapcsolattartáshoz (együttműködéshez) a fenti személyes adatok kezelése elengedhetetlen.

6.3   Munkafelvételre jelentkezők nyilvántartása, pályázatok elbírálása, önéletrajzok

Érintettek: Álláslehetőségre jelentkező személyek

Adatkezelés célja: pályázatok elbírálása, jelentkező értesítése

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
pályázó/jelentkező neve GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont,

az érintett hozzájárulása

A hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb 12 hónapig
születési helye, és időpontja
lakcíme / értesítési címe
képesítési, munkagyakorlati  információk
aláírás
e-mail cím
telefonszám
esetenként az arcképe (fotó)

 

Az adatkezelés folyamata:

Adott pályázati lehetőségre jelentkezők elküldik nekünk az önéletrajzukat és egy motivációs levelet. Mindkettőben lehetnek személyes adatok, melyeket a jelentkező fontosnak tart közölni velünk a pozitív elbírálás érdekében.

A fenti adatok megadása nem kötelező, de ezek hiányában nem tudjuk elbírálni a pályázatot és/vagy nincs mód a jelentkező értesítésére. A hozzájárulását a jelentkező bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja, ez azonban nem érinti a korábban, a hozzájárulása alapján megvalósult adatkezelések jogszerűségét. Visszavonni a fenti e-mail címre küldött levelével tudja, amit a lehető legrövidebb idő alatt, de legfeljebb 5 munkanapon belül teljesítünk.

6.4   Foglalkoztatáshoz kapcsolódó adatkezelés

Érintettek: Adatkezelővel munkajogviszonyban álló személyek

Adatkezelés célja: a munkajogviszonyhoz kapcsolódó, jogszabályi elvárás szerinti adminisztráció

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
Név GDPR 6. cikk (1) c)

jogszabályi megfelelés;

 

2012. évi I. törvény a munka törvénykönyvéről.

2017. évi CL tv. az adózás rendjéről

2000. évi C tv. a számvitelről

1997. évi LXXXI tv. a tb.-i  nyugellátásról

(…)

o a munkaviszony létesítésével, megszüntetésével és a nyugdíjjogosultsággal összefüggő személyes adatok nem selejtezhetők.

o a munkabér fizetéssel, bárszámfejtéssel kapcsolatos adatok: nem selejtezhetők

o a munkavállaló kapcsolattartóként történő megnevezéséhez fűződő személyes adatokat Adatkezelő a Számviteli tv., és az adó jogszabályok előírása szerint ideig tárolja (8 év).

születési név
anyja neve
állandó lakcím
születési hely és idő,
munkahely/iskola neve és címe
személyi igazolvány száma
egyéb, a jogszabály által előírt adat

 

Az adatkezelés folyamata:

A fenti adatok megadásának célja, hogy megfeleljünk a jogszabályok által a foglalkoztatáshoz kapcsolódó adminisztratív előírásoknak. Az ehhez tartozó adatok megadása kötelező.

  • Foglalkozás egészségügy

Érintettek: minden munkavállalónk

Adatkezelés célja: foglalkozás-egészségügyi alkalmasság adminisztrációja

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
egészségügyi alkalmasság, és esetenként az ehhez kapcsolódó egyéni feltételek GDPR 6. cikk c) pont (Jogszabályi kötelezettség teljesítése);

33/1998. (VI. 24.) NM rendelet a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről

adott személy munkajogviszonya végét követő 5 évig

 

Az adatkezelés folyamata:

A munkavállalóink egészségügyi alkalmassági vizsgálaton vesznek részt a szolgáltató partnernél, aki az alkalmasságról rögzített véleményéről tájékoztat bennünket (mint munkaadót). Egészségügyi adatokat cégünk nem kap, kezel.

A fenti adat megadása kötelező, aminek hiányában Adatkezelő az Érintettel nem köt munkaszerződést.

A vizsgálat elvégzéséhez kapcsolódó személyes (részben egészségügyi) adatok kezelése kizárólag a szolgáltató (mint önálló adatkezelő) feladata és felelőssége.

  • Cs. Szabó Med Egészségügyi és Szolgáltató BT.
  • Elérhetősége: http://homeomed.hu/
    • Munkavédelem

Érintettek: minden munkavállalónk

Adatkezelés célja: munkavédelemhez, munkahelyi balesetek kivizsgálásához szükséges adminisztratív feladatok ellátása (jogszabályi megfelelés)

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
személyi azonosító adatok GDPR 6. cikk c) pont (Jogszabályi kötelezettség teljesítése);

1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről, 64.§ (3) bek.

adott esemény bekövetkeztét követő 5 év
TAJ
állampolgárság
nem
lakóhely
adott munkahelyi baleset kivizsgálásához szükséges, jogszabály által elvárt egyéb adat

 

Az adatkezelés folyamata:

Rendkívüli munkahelyi esemény (baleset) kivizsgálása vagy jogszabály által elvárt munkavédelmi képzések adminisztrációja érdekében személyes adatok kezelésére is sor kerül. Ezek egy részéhez hozzáférése lesz a megbízott munkavédelmi partnerünknek is.

Munkavédelemben partnerünk:

  • Safety Work Compact Kft.
  • Elérhetősége: 6600, Szentes, Petrovics Soma u. 19

6.7   Adatkezelési érintettségű panaszok kezelése

Érintettek: A jogait sértve érző természetes személy, érintett

Adatkezelés célja: Azonosítás, az eljárás lefolytatása és kapcsolattartás

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
név GDPR 6. cikk (1) bek. c) pont;

Jogszabályi kötelezettség teljesítése

 

2016/679 (EU) rendelet (GDPR)

 

adott ügy lezárását követő 5 év

anyja neve
e-mail cím
telefonszám
info. a kifogásolt adatkezelésről

 

Az adatkezelés folyamata:

Az Adatkezelő által folytatott adatkezelések tekintetében minden érintett jogosult panasszal élni, amennyiben úgy érzi, hogy sérelem érte.

Az adatok megadása a sérelem kivizsgálása és a kapcsolattartás – tehát a szabályszerű eljárás lefolytatása – érdekében kötelező. E nélkül a panasz és/vagy a panaszos nem azonosítható, így az eljárás lefolytatására nincs lehetőségünk.

6.8   Számlák kezelése, számvitel

Érintettek: Partner, ügyfél: egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaságot képviselő természetes személy

Adatkezelés célja: Számviteli törvény szerinti bizonylat kezelése.

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
név GDPR 6. cikk c) pont; Jogszabályi  kötelezettség teljesítése;

2000. évi C. törvény a számvitelről

a számla dátumának évét követő 8 év
ev. esetén adószám

 

Az adatkezelés folyamata:

Egyéni vállalkozók esetében a bizonylatok tartalmaz(hat)nak személyes adatot. Ezeket az iratokat megőrizzük a Számviteli törvény előírásainak megfelelően. Az adatok megadása a vonatkozó jogszabályok alapján a kötelező. Elmulasztása esetén a számla nem fogadható el.

Az adatok ellenőrzés esetén átadásra kerülnek az illetékes hatóság (NAV) részére.

  • NAV
  • Elérhetősége: 6800 Hódmezővásárhely, Ady Endre utca 14.; tel.: +36(62) 567 500

A könyveléshez külső (e tekintetben adatfeldolgozó) partnert vontunk be, aki e feladat ellátása érdekében kap tőlünk adatokat.

  • Partner: Harcsás Istvánné EV.
  • Elérhetősége.: 6800 Hódmezővásárhely, Kodály Z. u. 5.

Bank szolgáltató partnerünk:

Érintettek: bárki, aki a kameraképbe lép

Adatkezelés célja: vagyonvédelem

Adatfajta Jogalap Őrzési idő
arckép, ruházat, mozgás GDPR 6. cikk f) pont; adatkezelő jogos érdeke

„Érdekmérlegelési teszt” alapján.

legfeljebb 3 nap
időpont

 

Az adatkezelés folyamata:

Cégünk vagyonvédelmi okból kamerát üzemeltet, amely a telephelyre ill. a raktárba belépő,  személyeket láthatja. A képekről felvétel készül, melyre vonatkozó részletesebb tájékoztatás az Kamera adatkezelés szabályzatában található.

Adattovábbítás nem történik. Kérjük, hogy aki élni szeretne érintetti jogaival, a kamerakép rögzítése érdekében kérését azonnal jelezze felénk, a rendszer a képeket néhány napon belül automatikusan, véglegesen törli! Pontos részletek a Kamera szabályzatban találhatók. Az „Érdekmérlegelési teszt” – kérésre – megtekinthető irodánkban.

6.10                       A weboldalunk használata

Érintettek: bárki, aki a https://alma-rend.hu/ weboldalunkra látogat

Adatkezelés célja: a weboldal működtetése és a működéshez kapcsolódó információgyűjtés

A https://alma-rend.hu/ weboldal jelenleg az alábbi cookie-t használja:

  • feltétlenül szükséges cookie, hozzájárulást nem igényel
kulcs tartomány adatkezelési idő rövid leírás
PHPSESSID https://alma-rend.hu/ folyamatos PHP nyelven alapuló alkalmazások által generált süti. Ez egy általános célú azonosító, amely a felhasználói munkamenet-változók karbantartására szolgál. Általában egy véletlenszerűen generált szám, amelynek felhasználási módja webhelyfüggő lehet, de jó példa erre a felhasználó bejelentkezett állapotának fenntartása az oldalak között.

 

  • teljesítmény cookie, hozzájárulást igényel, de a megadása nem kötelező
kulcs tartomány adatkezelési idő rövid leírás
sbjs_udata https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti felhasználóspecifikus adatok tárolására szolgál, hogy segítsen nyomon követni és elemezni a hirdetési kampányok hatékonyságát, valamint optimalizálni a felhasználói élményt a weboldalon.
sbjs_session https://alma-rend.hu/ 30 perc Ez a süti a felhasználói aktivitás és munkamenetek nyomon követésére szolgál, hogy javítsa a weboldal teljesítményét és használhatóságát, segítve megérteni, hogyan használják a látogatók a weboldalt.
_ga_HLJNH6ZV75 https://alma-rend.hu/ 13 hónap Ezt a sütit a Google Analytics használja a munkamenet állapotának megőrzésére.
sbjs_migrations https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti a felhasználói interakciók és a weboldal különböző oldalai vagy részei közötti migráció nyomon követésére szolgál a felhasználói élmény és a weboldal teljesítményelemzésének javítása érdekében.
sbjs_current https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti a felhasználók weboldalon belüli tevékenységeinek és interakcióinak nyomon követésére szolgál, hogy elősegítse a forgalom forrásainak és a felhasználói viselkedésnek a jobb elemzését és megértését.
sbjs_first https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti a felhasználó weboldalon belüli első munkamenetével kapcsolatos információkat tárol. Olyan adatokat követ nyomon, mint például a felhasználó érkezésekor a forrás, a megtett útvonal, a használt keresőmotor és kulcsszó, valamint az első látogatás időpontjában elfoglalt tartózkodási helye. Ezeket az információkat a weboldal teljesítményének elemzésére és javítására használjuk a felhasználói viselkedés megértése révén.
_ga https://alma-rend.hu/ 13 hónap Ez a sütinév a Google Universal Analytics-hez kapcsolódik – ami a Google gyakrabban használt analitikai szolgáltatásának jelentős frissítése. Ez a süti az egyedi felhasználók megkülönböztetésére szolgál egy véletlenszerűen generált szám, mint ügyfél-azonosító hozzárendelésével. Ez a süti minden egyes oldalkérelemben szerepel egy webhelyen, és a webhelyanalitikai jelentésekhez látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására szolgál.
sbjs_current_add https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti az aktuális látogatással kapcsolatos információk tárolására szolgál, hogy megkülönböztesse a felhasználókat és a munkameneteket. Általában olyan részleteket tartalmaz, mint a forgalom forrása, a kampányadatok és a felhasználói viselkedés, amelyek segítenek a marketingkampányok hatékonyságának nyomon követésében és elemzésében.
sbjs_first_add https://alma-rend.hu/ folyamatos Ez a süti a felhasználó weboldalon tett első látogatásának adatait tárolja, beleértve az időbélyeget, a hivatkozó webhelyet és a forgalom forrását, a marketingkampányok és a weboldal forrásainak hatékonyságának felmérése érdekében.

 

Az adatkezelés folyamata:

A weboldalunk úgynevezett „süti” technikát használ(hat). A süti egy olyan kis szövegfájl, amelyet a honlap szolgáltatója helyez el az Ön számítógépének merevlemezén. A sütik különböző, működést támogató funkciókat biztosítanak a honlap számára.

A felhasználónak módjában áll engedélyeznie vagy elutasítania a sütiket, amire az első alkalommal a weboldalra lép. Ezt követően minden további látogatás alkalmával lehetősége nyílik a korábbi döntése módosítására. Amennyiben úgy dönt, hogy a sütiket elutasítja, előfordulhat, hogy honlapunk egyes funkcióit nem tudja majd megfelelően használni.

7.       Az adatok továbbítása, átadása

Esetenként tevékenységünkhöz kapcsolódóan személyes adatokat továbbítunk harmadik személy részére. Az adatok továbbítása papír alapon és elektronikusan is történhet, mindkét esetben gondoskodva arról, hogy kizárólag a címzett részére legyen hozzáférhető az adat.

  • papír alapú továbbítás: személyes átadással vagy postai úton, kifejezetten a címzett részére
  • elektronikusan (e-mail): személyes adat az üzenet szövegében nem jelenik meg. Szükség esetén személyes adat küldése csatolt Excelben vagy tömörített fájlban történik, minden esetben egyedi jelszóval ellátva.

Harmadik országba, illetve nemzetközi szervezet részére történő adattovábbítás nem történik.

8.       Az adatok biztonsága

Technikai és szervezési intézkedésekkel, valamint eljárások kialakításával gondoskodunk az általunk kezelt személyes adatok biztonságáról.

A személyes adatokhoz csak azok a munkatársaink férnek hozzá, akiknek feladataik ellátásához szükségük van azok megismerésére.

Az adatok biztonsága érdekében:

  • az informatikai rendszer tervezése és üzemeltetése során felmérjük és figyelembe vesszük a lehetséges kockázatokat, törekedve azok folyamatos csökkentésére
  • figyelemmel kísérjük a felmerülő fenyegetéseket és sérülékenységeket (mint pl. számítógépes vírusok, számítógépes betörések, szolgáltatásmegtagadásra vezető támadások stb.), hogy időben intézkedhessünk azok elkerülése, elhárítása érdekében
  • az informatikai eszközöket, valamint a papíron kezelt információkat védjük az illetéktelen fizikai hozzáférés, valamint a környezeti hatások (pl. víz, tűz, elektromos túlfeszültség) ellen
  • az informatikai rendszerünk megfigyelésével gondoskodunk a lehetséges problémák, események felderítéséről
  • az üzemeltetésben résztvevő szolgáltatók kiválasztásánál alapvető szempont a megbízhatóság

 

  1. Az érintetteket a GDPR 15-20. cikkei alapján a személyes adatai vonatkozásában az alábbi jogok illetik meg:

 

  • tájékoztatáshoz való jog;
  • hozzáférési jog;
  • helyesbítéshez való jog;
  • törléshez való jog;
  • az adatkezelés korlátozásához való jog;
  • adathordozhatósághoz való jog;
  • tiltakozáshoz való jog.

 

Jogait az  alma-rend@alma-rend.hu e-mail címre küldött megkeresés útján gyakorolhatja.

A hozzáférési jog alapján tájékoztatást kérhet arra vonatkozóan, hogy személyes adatai kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, a személyes adatokhoz hozzáférhet, illetve tájékoztatást kaphat az adatkezelés biztonsági feltételeiről is.

A helyesbítéshez való jog szerint kérésére késedelem nélkül javítjuk pontatlan személyes adatait, valamint hiányos adatait kiegészítjük.

Törléshez való jog alapján indokolatlan késedelem nélkül töröljük a személyes adatait az alábbi esetekben:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amiért gyűjtöttük vagy azokat más módon kezeljük;
  • ha az adatkezelés alapját képező hozzájárulás visszavonásra kerül, és más jogalap nincs az adatok kezelésére;
  • ha a személyes adatokat jogellenesen kezeltük;
  • jogszabály szerint a személyes adatokat törölnünk kell.

A személyes adatot nem törölhetjük, amennyiben az adatkezelés jogi igény előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges.

Kérésre a személyes adatok felhasználását az adatkezelés korlátozásához való jog alapján korlátozzuk, ekkor a személyes adatokat csak meghatározott körben használjuk fel.

Az adathordozhatósághoz való jog alapján, amennyiben az mások jogait és szabadságait nem sérti, az adatait tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban elküldjük Önnek, illetve az adatokat kérésére közvetlenül továbbítjuk egy másik adatkezelő részére.

A tájékoztatáshoz való jog: Érintett az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az tőlünk a személyes adatai kezeléséről. A kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatást adunk az Érintett részére a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik, és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

A tiltakozás joga: A tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 napon belül megvizsgáljuk, annak megalapozottsága kérdésében döntést hozunk, és a döntéséről írásban tájékoztatást adunk. Ha az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem áll módunkban teljesíteni, akkor a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közöljük a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.

  1. Adatkezelésre vonatkozó egyéb rendelkezések

Az adatkezelés megszűnése

Törlünk minden olyan személyes adatot,

  • melynek kezelése esetében az adatkezelési cél megszűnt, vagy
  • melynek kezeléséhez az érintett hozzájárulása nem áll rendelkezésre,
  • melynek kezeléséhez való jogot az érintett visszavonta, vagy az adatkezelést megtiltotta, vagy
  • melynek kezeléséhez nincs törvényi jogalap.

Törlés helyett zároljuk a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adatot kizárólag addig kezeljük, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

  1. Adatvédelmi panaszok kezeléséhez kapcsolódó eljárási szabályaink

Az eljárás: panaszként kezeljük és intézzük az érintett természetes személyektől hozzánk írásban jelzett minden észrevételt, amennyiben az adatvédelmi tárgyú, és a jelen Adatkezelési tájékoztatójában foglaltakkal össze nem egyeztethető eljárásunkkal vagy mulasztásunkkal kapcsolatosan sérelmet fogalmaz meg (továbbiakban: panasz).

Panasszal élni a fenti e-mail címünkre (elektronikusan) vagy a levelezési címére küldött bejelentéssel lehet.

A panasznak tartalmaznia kell legalább: a panaszos nevét, címét (e-mail címét), telefonszámát, a sérelem időpontját, a panasz konkrét körülírását, panaszos aláírását, valamint azt, hogy a panaszbejelentésben foglalt adatainak kezeléséhez a panaszbejelentéssel kapcsolatos eljárásban, a panasz aláírásával egyidejűleg hozzájárul. Ezen adatok és a nyilatkozat hiányában a panasz kivizsgálását mellőzük és erről a Panaszost írásban értesítjük.

A Panaszos adatait kizárólag a panaszbejelentéssel kapcsolatosan kezeljük, azt harmadik személyek részére, kivéve a jogszabályban rögzített hatósági, bírósági megkereséseket, nem adjuk ki, üzleti célokra nem használjuk fel.

A panaszt kivizsgáljuk és arra a kézhezvételt követően 30 napon belül indokolt, írásbeli választ adunk a panasz bejelentés módjával azonos módon (e-mailen vagy postai úton). Amennyiben a panasz kivizsgálására a 30 napos határidő nem elegendő, úgy erről a panaszost tájékoztatjuk. Ebben az esetben a bejelentéstől számított 3 hónapon belül fogunk írásbeli, indokolt választ adni a bejelentéssel azonos módon.

Amennyiben a panasz kivizsgálását követően azt állapítjuk meg, hogy a Panaszos panasza tényszerű és indokolt volt, úgy a sérelmének orvoslása módjáról és mértékékről a panasz elbírálásával egyidejűleg tájékoztatjuk a Panaszost.

A panasz elutasítása esetén írásban adunk tájékoztatást arról, hogy a panasszal a továbbiakban a Panaszos fordulhat a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (a továbbiakban: NAIH) vagy sérelem esetén a Bírósághoz is.

A NAIH az érintetti jogok érvényre juttatását formalevelek kibocsátása útján segíti elő: https://naih.hu/panaszuegyintezes-rendje.html 

 

Panaszbejelentés:            NAIH;    1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11,

E-mail cím:                          ugyfelszolgalat@naih.hu

tel.:                                        +36(1) 391 1400

weboldal:                             www.naih.hu

 

 

  1. Adatvédelmi incidens és kezelése

Adatvédelmi incidens: minden olyan tevékenység, beavatkozás vagy mulasztás, mely személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan hozzáférést, megváltoztatást, továbbítást, nyilvánosságra hozatalt, törlést vagy megsemmisítést, valamint véletlen megsemmisülést és sérülést tesz lehetővé.

Aki ilyet észlel a tevékenységünk kapcsán, minél előbb jelezze e-mailben alma-rend@alma-rend.hu címen vagy telefonon: +3630 372 7859

 

Adatkezelőként rögzítjük a bejelentést és haladéktalanul megkezdjük annak kivizsgálását. Amennyiben az adatvédelmi incidens informatikai rendszert érintően következett be, akkor tájékoztatjuk az érintett adatbázisok üzemeltetéséért felelős szolgáltatókat is.

A bejelentés megvizsgálása és az incidens kezelése érdekében minden olyan információt begyűjtünk, ami szükséges lehet annak azonosítására, az esetleges károk csökkentésére és az elhárítás érdekében hozandó további intézkedések kialakítására. A lehetőségek szerint rögzítjük

  • az incidens bekövetkezésének időpontját és helyét,
  • az incidens leírását, körülményeit, hatásait,
  • az incidens során kompromittálódott adatok körét, számosságát,
  • a kompromittálódott adatokkal érintett személyek körét

 

Mindezeken túlmenően – a jogszabályi elvárásnak megfelelve – 72 órán belül bejelentést teszünk a Hatóság (NAIH) felé.

 

Adatvédelmi tisztviselő: Adatkezelőként a fő tevékenységünkhöz kapcsolódóan nem kezelünk nagy mennyiségű és/vagy különösen érzékenynek minősíthető személyes adatot, ezért adatvédelmi tisztviselő megbízását, foglalkoztatását nem tartjuk indokoltnak, s erre a hatályos jogi szabályozás sem kötelezi cégünket.

 

Megjegyzés: Adatkezelőként fenntartjuk a jogot arra vonatkozóan, hogy jelen Adatkezelési tájékoztatót folyamatosan frissítsük, ennek során a benne részletezett információkat – a jogszabályi változásokat is követve – egyoldalúan módosítsuk. Az aktuálisan hatályos tájékoztató a weboldalunkon elérhető.

utolsó frissítés:

Hódmezővásárhely, 2025. május  23.

ALMA-REND Kft.